virvla virvelvind

Alla inlägg under november 2009

Av virvla - 29 november 2009 22:57

Det är konstigt. Man gör saker fastän allt inom en skriker NEJ!


Vet att det inte står rätt till med mig, i huvudet alltså, men jag försöker hela tiden kämpa med egna medel. Nej, det är inget fel att vara ensam första advent osv. Nej det är absolut inget fel att vara ensam på en fredagkväll.. Hur mycket jag än trackasserar vänner, kommer över, hälsar på, så likt förbannat så smyger sig den där envisa tanken på mig. Är jätteglad att ni finns, tro inget annat, men jag vill ha mer nära.


Vill också kunna säga nu ska vi. Hela tiden. Fast inte välja att göra det. Vill ha valet att kunna göra det.


Är trött på allt det här, alla tankar som ploppar upp så fort jag ska sova. Vet nog inte hur länge jag kan hålla upp den här ytan, och vet inte hur länge till jag kan sova dåligt.. Någonstans måste det ju börja spricka.


Är så tyst och tomt i min skolåda som oftast. Förutom när jag ids skruva på radion. Hur lär jag mig att acceptera att jag inte kan ha människor runt om mig hela tiden? Och även om jag har det så maler tankarna på. Hur gör man för att stänga av?


För jag vet ju hur jag kan må bättre, men det känns så långt ifrån, avlägset och det handlar ju om år, men under tiden?

Av virvla - 29 november 2009 17:38

Som jag väntat på att nån ska läga upp den, och här är den. Jonas Gardell om skräckfilm: 


Av virvla - 29 november 2009 11:31

Ska erkänna, har gjort en intresseanmälan på en annan lägenhet. Trivs med läget och med själva lägenheten, ja. Men inte med hur det inte fungerar här. Jag ger dem en vecka nu, och har inte det som behövs fixas, blivit gjort.. så avgör det saken. Fast känns ändå om att jag bestämt mig. Ska bara lägga fram saken fint för mina föräldrar.


Fast jag inte flyttat lika mycket som syster än, så det borde inte vara några problem med att få hjälp igen ;)

Av virvla - 29 november 2009 00:17

Hmm, sova går ju mindre bra med halsont. Letar efter bäddmaterial så jag kan bulla upp under ryggen, nästan så jag borde försöka sova i sittande ställning, lär sluta andas inatt annars.. Hit me with your best shot..


Och snart en vecka sen någon lovade lite saker.. Försöker att inte bry mig även om jag kanske är lite, vet inte, ledsen? Rätt lång handläggninstid ibland bara. Och sen blev det inte bättre av /ignore ikväll. Både från det ena och det andra hållet.

Av virvla - 28 november 2009 20:54

Men nu har jag släpat upp stora tvbänken till vinden, lyckas hitta mina siffror till adventsljusen (de var visst här hemma) och så har jag pyntat klart mitt julljusfat och nu ska jag bara hänga upp en adventsstjärna. Sen ska jag krypa ner i soffan en stund och se på tv.. eller kanske läsa. Huvudsaken jag få nåt kokhett i halsen, den, halsen alltså, gör ont.

Av virvla - 27 november 2009 22:46

Jag tvivlar för mycket för mitt eget bästa. Måste börja ta till mig det folk säger åt mig, att jag kan. Andra har trott mer på mig än jag själv har gjort vad gäller studierna. Och fasiken, höll på att svimma när det stod att jag fick B på tentan. Hur ska jag kunna slappna av och somna nu?

Av virvla - 27 november 2009 18:56

Tog visst med mig fel jullåda hem, hittar inte mina siffror som jag har på adventsljusen. Dumt. Betyder att jag borde komma ut på ön och leta igen imorgon. För på söndag ska det ju tändas.. Ska se om jag får tag i syster för att se vad de har för sig imorgon.

Av virvla - 26 november 2009 22:53

Det finns ju genier och så finns det genier. Anna Blomberg är ett geni:



Finns en del två också på youtube. Men gick inte att bädda in. Men även den värd att se.

Ovido - Quiz & Flashcards