virvla virvelvind

Alla inlägg under oktober 2009

Av virvla - 31 oktober 2009 21:16

Och jag är ganska glad att den snart är över för gott. Dagen har kantats av ångest, men den höll sig i schack tack vare att min bror kom upp en sväng.


I know how to deal with my worries. But i also know that i have to find another way for me to cure it.. On monday i have an important meating abot this. Only two days, but it feels like light-years away :(


Under tiden fördriver jag tiden med skumma youtube-klipp som är roliga. Och den här sidan: rolighetsteorin

Av virvla - 31 oktober 2009 02:13

Alltså, blir ändå inte något klokare på något. Imorgon ska jag fråga, så du vet. Och jag vill faktiskt ha ärligt svar. Inget annat mumbojumbo.

Av virvla - 29 oktober 2009 22:47

Jag vet att jag bara för nåt inlägg sedan skrev nåt om att jag skulle ändra lite på mig. Men för det så kan jag inte låta bli att slås av tankar som jag inte gillar. Ja, jag har ont i magen (utöver det där med en dum förkylning eller vad det nu kan vara som gör att jag inte ens får min meducin som vanligt).


Ontet i magen hör samman med dig. Och jag vet att du vet att jag menar dig också.


Jag vill kunna andas, och inte gå som på svag is, som kan spricka när som helst, jag klarar inte av det. Försöker att tänka på det som i nåt att pyssla med i väntan på bättre tider eftersom jag får de vibbarna från dig att det kanske är så du vill, men det är bättre att jag är ärlig mot mig själv, det är djupare än så..


Försöker se dig på ett annat sätt ibland, men det är svårt när jag redan är där långt nedrotad i hur jag känner. Försöker att vara kyligare, för att fallet inte ska bli så långt, när det väl är dags.. men ibland när du säger saker som: skönt att du kom, stannar du tills månadag? (de sista orden, hela jag blev påverkad!) Så raseras allt jag försökt bygga upp.


Måste bara tillägga, klandrar ingen mer än mig själv. Varför ska det vara så lätt för mig att falla för dig?

Av virvla - 26 oktober 2009 22:35

Anna bjöd in mig på en msn-konversation med henne och Pierre. Jag skrattade konstant i 30 minuter, och vart helnöjd med tillvaron. Alla jobbiga problem känns som bortblåsta och min nervositet inför morgondagen är lika med noll. Det kommer gå bra, och det kommer vara trevligt att umgås med mina klasskamrater så intensivt som vi kommer göra de närmaste dagarna.. ska bara komma ihåg att packa ner min bok nu, så jag har nåt att roa mig innan jag somnar där på hotellet.

Av virvla - 26 oktober 2009 18:52

Känns som en stor jäkla isklump i magen. Den vill inte smälta. Inte ens med hjälp av te. Tankarna i huvudet går runt: Jag ska klara den här hösten, jag ska klara den här vintern. Sen är det vår, och ljust. Och lättare att andas.

Av virvla - 25 oktober 2009 23:06

I'm starting with the man in the mirror
I'm asking him to change his ways
And no message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
Take a look at yourself, and then make the change


Michael Jackson kunde skriva han.


Och jag kan inte rå för att jag gråter. För det finns liksom redan de som lever efter det där. Jag ska börja nu. Hjälpa till, vara snäll, arbeta bort det som gör mig arg (och ledsen), och inte göra något ont.. 


Förstår du hur du påverkar mig? Jo, jag menar dig. Jag ska bli bra, som du. 


Och nu undrar alla om det är något fel på henne. Och vet ni, det gör jag också. Saknar dig.

Av virvla - 22 oktober 2009 13:13

Återupptäckte en gammal favorit från förr igår, Lisa Ekdahl.. första skivan är bäst. Enligt mig. Och här är alltså en av mina favoritlåtar.




Och för de som föredrar spotify: Lisa Ekdahl - Benen i kors

Av virvla - 21 oktober 2009 23:39

Kan tänka att jag har en del inlägg att ta igen när jag inte skrivit ur mig på ett par dagar.. ;) MEN eftersom någon vägrade sjunga låten för mig på telefon så lägger jag upp videon istället. 


The Ark - It takes a fool to remain sane. Har bara bra minnen till låten, brukar använda den när jag mår lite knas över diverse saker, bara för att bli glad.. för mig hjälper det.




Eller om du hellre vill, låten på spotify: The Ark - It takes a fool to remain sane

Ovido - Quiz & Flashcards